VERKOOPVOORWAARDEN
Gelieve bedrag te storten op rekeningnummer fortis : BE13 0019 0569 5039
Algemene Voorwaarden Offerteimplementatie Odoo
1. Definities
1.1. “Opdrachtgever”: de partij aan wie de offerte gericht is.
1.2. “Opdrachtnemer”: STAVIO BV (handelsnaam Odoos), leverancier van Odoo-implementatiediensten.
1.3. “Overeenkomst”: de uit de offerte en deze algemene voorwaarden voortvloeiende rechtsverhouding.
1.4. “Odoo”: het open-source ERP-systeem dat door Opdrachtnemer wordt geïmplementeerd.
2. Geldigheid van de offerte
2.1. Deze offerte is geldig gedurende 30 kalenderdagen na datum offerte.
2.2. Na afloop van deze termijn komt de geldigheid van prijs- en leveringsbepalingen te vervallen.
3. Omvang van de dienstverlening
3.1. De werkzaamheden bestaan uit de in de offerte gespecificeerde fases:
a. Basisconfiguratie & implementatie
b. Optimalisatie, maatwerk & verdere uitbouw
3.2. Alle overige activiteiten vallen buiten de opdracht en worden separaat in rekening gebracht.
4. Prijzen en betalingen
4.1. Prijzen zijn exclusief btw en op basis van nacalculatie, conform geschatte uren.
4.2. Betaling vindt plaats binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij anders overeengekomen.
4.3. Bij laattijdige betaling wordt, zonder voorafgaande ingebrekestelling, het verschuldigde bedrag bij wijze van
forfaitaire en onherleidbare schadevergoeding, verhoogd met 15%.
Bovendien zijn, zonder voorafgaande ingebrekestelling, verwijlinteresten verschuldigd van 1,5% per begonnen
maand vanaf de vervaldag.
5. Planning en termijnen
5.1. Opdrachtnemer streeft naar oplevering binnen de in de offerte genoemde termijnen, doch deze zijn indicatief.
5.2. Tussenpartijen stemmen eventuele wijzigingen in planning tijdig schriftelijk op elkaar af.
6. Acceptatie en oplevering
6.1. Na afronding van elke fase vindt een acceptatietest plaats.
6.2. Opdrachtgever dient binnen 5 werkdagen te melden of de oplevering conform specificatie is; bij stilzwijgen geldt de oplevering als geaccepteerd.
7. Intellectuele eigendom
7.1. Alle door Opdrachtnemer ontwikkelde maatwerkcomponenten blijven eigendom van Opdrachtnemer tot volledige betaling.
7.2. Na betaling verkrijgt Opdrachtgever een niet-exclusief, niet-overdraagbaar gebruiksrecht.
8. Geheimhouding
8.1. Partijen zullen alle informatie die zij in het kader van de Overeenkomst van elkaar verkrijgen, strikt vertrouwelijk behandelen.
8.2. De geheimhoudingsplicht geldt ook na afloop van de Overeenkomst.
9. Aansprakelijkheid
9.1. De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer is beperkt tot directe schade en bedraagt maximaal het factuurbedrag van de betreffende fase.
9.2. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, winstderving of gevolgschade.
10. Force majeure
10.1. In geval van overmacht zijn de verplichtingen van partijen opgeschort gedurende de periode van overmacht.
10.2. Is de situatie van overmacht langer dan 30 dagen onverkort van kracht, dan hebben beide partijen het recht de Overeenkomst schriftelijk te ontbinden.
11. Opzegging en annulering
11.1. Opdrachtgever kan de Overeenkomst kosteloos en zonder opgave van redenen schriftelijk annuleren tot 5 werkdagen vóór aanvang van de implementatie.
11.2. Bij latere annulering is Opdrachtgever 50% van het betreffende fasebedrag aan Opdrachtnemer verschuldigd.
12. Toepasselijk recht en geschillen
12.1. Op deze Overeenkomst is uitsluitend Belgisch recht van toepassing.
12.2. Alle geschillen voortvloeiende uit of verband houdende met deze Overeenkomst zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank te Leuven.
12.3 Alle klachten betreffende facturen, leveringen of uitgevoerde werken moeten, op straffe van verval, binnen de 8
werkdagen na ontvangst van de factuur, de goederen of de uitgevoerde werken, ingediend worden per aangetekend
schrijven, bij gebreke waaraan ze worden beschouwd als aanvaard zonder voorbehoud.
Aansprakelijkheid Onverminderd de artikelen 1641 tot 1649 en 1649bis tot 1649octies van het Burgerlijk Wetboek,
zijn wij enkel contractueel of buitencontractueel aansprakelijk voor de vergoeding van de werkelijke schade die het
onmiddellijk en rechtstreeks gevolg is van onze opzettelijke of grove schuld, of de opzettelijke of grove schuld van
onze aangestelden of lasthebbers.
13. Eigendom
De door ons geleverde zaken blijven onze eigendom tot volledige betaling van het verschuldigde bedrag.
Wij behouden ons het recht voor alle geleverde en geplaatste materialen en software te recupereren indien geen
gevolg wordt gegeven aan herhaald betalingsverzoek.
Door akkoord te gaan met deze offerte, verklaart Opdrachtgever kennis te hebben genomen van en in te stemmen met bovenstaande algemene voorwaarden.